İşa Upanişad Kitabı

MURATS44

Özel Üye

1. Bu değişen dünyada, herşey değişime tabiidir, yine de herşey Mutlak tarafından kapsanır. Terki uygulayın ve Özben şuurunda güçlü olun. Başkalarının zenginlikleri peşinden koşmayın. 2. Bir kişi, görevlerini metinlerde reçetelendiği gibi yaparak yüzyıl yaşamayı dileyebilir. Bu şekilde görevlerinizi yaparsanız, yaptıklarınızın sonuçları size yapışmayacaktır.
3. Güneşsiz olan ve şeytani olanlara yakışan dünyalar vardır. Bunlar bir körün deneyimlediği tarz bir karanlıkla sarılmıştır. Özben-bilgisine ulaşmayı ihmal etmiş ve böylece intihar etmiş gibi olanlar, ölümden sonra bu dünyalara girmeye mahkumdur.
4. Brahman’ın eşi yoktur. Asla hareket etmez, yine de akıldan hızlı hareket eder. Her zaman duyu organlarının önündedir; duyu organları onu yakalayamaz. Dingindir, yine de herkesi yarışta alt eder. Gücüyle, boşlukta bulunan Mutlak, suyu ve diğer herşeyi, bu doğal olaylarla ilgili dünyayı, destekler.
5. Bu (Brahman) hareket eder ve hareket etmez. Hem uzaktadır, hem yakındadır. Bu (Brahman) hem içindedir hem de dışındadır.
6. Herşeyi kendinde gören ve kendini de herşeyde gören, hiçbir şeyden nefret edemez.
7. Kendisinin herşey haline geldiğini bilen kişi ve herşeydeki birliği bilen kişi, nasıl bir şeyden nefret edebilir ki?

8. O (Özben) herşeyi kaplayandır, parlayandır, biçimsizdir, kusursuzdur, tertemizdir, lekesizdir, herşeyi bilendir, kendi aklının ustasıdır, herşeyin en iyisidir, kaynağı bağımsız olandır ve ebedi olandır. Herkese hakedişine göre, dağıtandır.

9. Bilgisizliği* (avidya) mekanik olarak uygulayanlar kör olanların tarzında bir karanlığa giderler. Ama sadece bilgiyi (vidya) uygulayanlar, daha da derin bir karanlığa girerler.
10. Alimler, avidya ve vidya yolunun farklı sonuçlar doğruduğunu söylerler. Bilge kişiler de bunu onaylar.
11. Vidya yolunu takip eden ve aynı zamanda avidya’yı uygulayanlar, avidya ile ölümün üstesinden gelirler, vidya ile ölümsüzlüğe ulaşırlar.
12. Tezahür etmemiş olana adanmışlar, körlerin bulunduğu duruma benzer bir karanlığa girerler. Ama tezahür etmiş olana adananlar daha da derin bir karanlığa girerler.
13. Alimler, sambhuti (tezahür etmiş doğa) ve asambhuti (tezahür etmemiş doğa) yolunun farklı sonuçlar doğurduğunu söylerler. Bilge kişiler de bunu onaylar.
14. Hem tezahür etmemiş olan hem de tezahür etmiş olanın her ikisinin de ne olduğunu bilen, tezahür etmiş olana adanarak ölümün üstesinden gelirler, ve tezahür etmemiş olana adanarak ölümsüzlüğe ulaşırlar.
15. Gerçek’in yüzü, parlayan bir disk ile saklanmıştır. Ey, yaşamı ve bu dünyadaki herşeyi devam ettiren Güneş, lütfen bu diski kaldır ki, Gerçek’in arayıcısı olan Ben onu görebileyim.
16. Ey besleyen, yalnız yolcu ve rehber! Ey Güneş, Prajapati’nin oğlu! Lütfen ışınlarını topla, ışığını geri çek. Senin en güzel biçimini görmek istiyorum. Sende bu puruşa (Ruh) var. Ben O’yum.
17. Bu nedenle, dua ediyorum ki, yaşam gücüm kozmik yaşam gücüyle birleşsin. Bu beden ateşe teslim olsun ve küle dönüşsün. Ey akıl, tüm yaşam boyu yaptıklarını hatırla. Tüm fiilleri tekrar tekrar hatırla.
18. Ey ateş, (fiillerimizin) iyi sonuçları(nı)n bize gelmesi için, lütfen bizi doğru yola yönlendir. Ey Tanrım, sen yaptığımız ve düşündüğümüz herşeyi bilensin. Lütfen tüm kötülükleri bizden uzaklaştır. Biz tekrar ve tekrar seni selamlıyoruz.

 
Üst Alt