lübabe
Aktif Üyemiz
Dinimizde tesettürün Önemi..
Sual: Tesettürü kimler inkâr ediyor?
CEVAP
Kur’ana inanmadıkları halde (Yalnız Kur’an) diyen yalancılarla On dokuzculuk bâtıl dinine sarılanlar tesettürü inkâr ediyorlar. Halbuki Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Mümin kadınlara söyle gözlerini sakınsınlar ırzlarını korusunlar görünen kısmı hariç ziynetlerini göstermesinler başörtülerini yakalarına kadar örtsünler!) [Nur 31]
Bu âyette bazı hususlar açık değil. Mesela kadın gözünü neden sakınacak ırzını nasıl koruyacak ziynetten maksat ne? Kına sürme mi altın gümüş mü küpe kolye bilezik mi? Bu hususlar tam açık değildir bunlar hadis-i şerifle açıklanarak bildirilmiştir. ALLAHü teâlâ (Resule itaat ALLAH’a itaattir) ve (Sana indirdiğim Kur’anı anlamaları için insanlara açıkla) buyuruyor. (Nahl 44)
Resulullah efendimizin açıklamaları ile âyetin manası şöyle oluyor:
(Mümin kadınlara söyle gözlerini [yabancı erkeklere bakmaktan] sakınsınlar ırzlarını korusunlar [el yüz gibi] görünen kısmı hariç [Kolye küpe bilezik kına sürme gibi] ziynetlerini [ve ziynet taktıkları baş kulak kol ve ayaklarını] göstermesinler başörtülerini yakalarına kadar [saç kulak ve gerdanlarını] örtsünler!) [Nur 31] (Celaleyn Medarik)
Mecmaul-enhür’deki (Kadının [yüz ve iki eli hariç] bütün bedeni avrettir) hadis-i şerifi de tesettürü açıklıyor. Hz. Esma ince elbise ile gelince Resulullah efendimiz baldızına bakmadı. Mübarek yüzünü çevirip (Ya Esma bir kız namaz kılacak yaşa gelince yüz ve iki eli hariç vücudunu erkeklere gösteremez) buyurdu. (Ebu Davud)
Hz. Âişe validemiz de bildiriyor ki:
(İlk muhacir kadınlara ALLAH rahmet etsin! Tesettür âyeti gelince emri geciktirmemek için hemen peştamallarını yırtıp başlarını örttüler) buyurdu. (Buhari Nesai) [Hz. İbrahim de sünnet ol emrini geciktirmemek için bıçak doktor aramadan hemen hazırdaki balta ile kendini sünnet etmişti.]
Dinimizde iki çeşit kadın kıyafeti vardır: Hür ve cariye [köle] kıyafeti.
Cariyeler başlarını örtmezlerdi örtmek zorunda da değillerdi. Kapanma mecburiyeti hür kadınlara idi. Tesettür âyeti gelmeden önce hür kadınlar da başları açık gezerdi. Münafıklar cariyelere sarkıntılık ederdi. Bu arada açık olan hür kadınlara da sataşırlardı. Olay duyulunca (Biz bunu cariye sandık) derlerdi. ALLAHü teâlâ (Hür kadınlar cariyeler gibi giyinmesinler vücutlarını tamamen örtsünler böylece cariye olmadıkları da meydana çıksın ve münafık erkekler tarafından da sarkıntıya maruz kalmasınlar) buyurdu. Bu âyetin meali şöyledir:
(Ey Nebi hanımlarına kızlarına ve müminlerin kadınlarına [dışarı çıkarken] dış elbiselerini giymelerini söyle! Bu onların tanınıp eza görmemeleri için en uygun kıyafettir.) [Ahzab 59]
Bazı mezhepsizler “Hayzdan kesilmiş yaşlı kadınların saçlarını göstermeleri günah olmaz” diyorlar. Ama Kur’anda mealen buyuruluyor ki:
(Evlenme arzusu bile kalmayan ihtiyar kadınların ziynetlerini [ziynet yerlerini baş kulak boyun kol ve ayaklarını] göstermemek şartı ile dışa giydikleri [manto gibi] elbiselerini çıkarmalarında bir vebal yoktur. Ama sakınmaları daha iyi olur.) [Nur 60]
Dikkat edilirse kuyumcuda teşhiri satılması serbest olan ziynetlerin bile kadında olunca gösterilmesi yasaklanıyor. Müminlerin anneleri için bile (Siz diğer kadınlar gibi değilsiniz [yabancılarla] yumuşak konuşmayın kalbinde fesat bulunanlar kötü ümide kapılır. Evlerinizde oturun eski cahiliye kadınları gibi açılıp saçılmayın) buyuruluyor. (Ahzab 32-33)
Bu delillerden sonra “İslamiyet’te tesettür yok” diyenlerin art niyetli olduklarında şüphe kalmaz.
Sual: Tesettürü kimler inkâr ediyor?
CEVAP
Kur’ana inanmadıkları halde (Yalnız Kur’an) diyen yalancılarla On dokuzculuk bâtıl dinine sarılanlar tesettürü inkâr ediyorlar. Halbuki Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Mümin kadınlara söyle gözlerini sakınsınlar ırzlarını korusunlar görünen kısmı hariç ziynetlerini göstermesinler başörtülerini yakalarına kadar örtsünler!) [Nur 31]
Bu âyette bazı hususlar açık değil. Mesela kadın gözünü neden sakınacak ırzını nasıl koruyacak ziynetten maksat ne? Kına sürme mi altın gümüş mü küpe kolye bilezik mi? Bu hususlar tam açık değildir bunlar hadis-i şerifle açıklanarak bildirilmiştir. ALLAHü teâlâ (Resule itaat ALLAH’a itaattir) ve (Sana indirdiğim Kur’anı anlamaları için insanlara açıkla) buyuruyor. (Nahl 44)
Resulullah efendimizin açıklamaları ile âyetin manası şöyle oluyor:
(Mümin kadınlara söyle gözlerini [yabancı erkeklere bakmaktan] sakınsınlar ırzlarını korusunlar [el yüz gibi] görünen kısmı hariç [Kolye küpe bilezik kına sürme gibi] ziynetlerini [ve ziynet taktıkları baş kulak kol ve ayaklarını] göstermesinler başörtülerini yakalarına kadar [saç kulak ve gerdanlarını] örtsünler!) [Nur 31] (Celaleyn Medarik)
Mecmaul-enhür’deki (Kadının [yüz ve iki eli hariç] bütün bedeni avrettir) hadis-i şerifi de tesettürü açıklıyor. Hz. Esma ince elbise ile gelince Resulullah efendimiz baldızına bakmadı. Mübarek yüzünü çevirip (Ya Esma bir kız namaz kılacak yaşa gelince yüz ve iki eli hariç vücudunu erkeklere gösteremez) buyurdu. (Ebu Davud)
Hz. Âişe validemiz de bildiriyor ki:
(İlk muhacir kadınlara ALLAH rahmet etsin! Tesettür âyeti gelince emri geciktirmemek için hemen peştamallarını yırtıp başlarını örttüler) buyurdu. (Buhari Nesai) [Hz. İbrahim de sünnet ol emrini geciktirmemek için bıçak doktor aramadan hemen hazırdaki balta ile kendini sünnet etmişti.]
Dinimizde iki çeşit kadın kıyafeti vardır: Hür ve cariye [köle] kıyafeti.
Cariyeler başlarını örtmezlerdi örtmek zorunda da değillerdi. Kapanma mecburiyeti hür kadınlara idi. Tesettür âyeti gelmeden önce hür kadınlar da başları açık gezerdi. Münafıklar cariyelere sarkıntılık ederdi. Bu arada açık olan hür kadınlara da sataşırlardı. Olay duyulunca (Biz bunu cariye sandık) derlerdi. ALLAHü teâlâ (Hür kadınlar cariyeler gibi giyinmesinler vücutlarını tamamen örtsünler böylece cariye olmadıkları da meydana çıksın ve münafık erkekler tarafından da sarkıntıya maruz kalmasınlar) buyurdu. Bu âyetin meali şöyledir:
(Ey Nebi hanımlarına kızlarına ve müminlerin kadınlarına [dışarı çıkarken] dış elbiselerini giymelerini söyle! Bu onların tanınıp eza görmemeleri için en uygun kıyafettir.) [Ahzab 59]
Bazı mezhepsizler “Hayzdan kesilmiş yaşlı kadınların saçlarını göstermeleri günah olmaz” diyorlar. Ama Kur’anda mealen buyuruluyor ki:
(Evlenme arzusu bile kalmayan ihtiyar kadınların ziynetlerini [ziynet yerlerini baş kulak boyun kol ve ayaklarını] göstermemek şartı ile dışa giydikleri [manto gibi] elbiselerini çıkarmalarında bir vebal yoktur. Ama sakınmaları daha iyi olur.) [Nur 60]
Dikkat edilirse kuyumcuda teşhiri satılması serbest olan ziynetlerin bile kadında olunca gösterilmesi yasaklanıyor. Müminlerin anneleri için bile (Siz diğer kadınlar gibi değilsiniz [yabancılarla] yumuşak konuşmayın kalbinde fesat bulunanlar kötü ümide kapılır. Evlerinizde oturun eski cahiliye kadınları gibi açılıp saçılmayın) buyuruluyor. (Ahzab 32-33)
Bu delillerden sonra “İslamiyet’te tesettür yok” diyenlerin art niyetli olduklarında şüphe kalmaz.