fahrettin hocama sorumdur?*

mahzunee

Aktif Üyemiz
s.a hocam nasılsınız sorum şöyle deniliyor ki bayanların seside bayanın mahremidir öyleyse ölçüsü nedir bi bayanın sunuculuk veya spikerlik yapması doğrumudur?cevabınızı sabırsızlıkla bekliyeceğim hocam ALLAH emanetsiniz
 

VuSLaT

Yönetim
Yönetici
ALLAH razı olsun mahzune,,,,,,soruna cevap verecektim fakat değerli hocama sormuşsun,,,,,Hocalarıma olan saygımdan en son cevap vereceğim inşallah.....
Sitemizde çok değerli hocalarım bulunuyor,onların cevapları bizler için çok değerli inşallah......
 

fahrettin tırınk

Site İmamı
s.a hocam nasılsınız sorum şöyle deniliyor ki bayanların seside bayanın mahremidir öyleyse ölçüsü nedir bi bayanın sunuculuk veya spikerlik yapması doğrumudur?cevabınızı sabırsızlıkla bekliyeceğim hocam ALLAH emanetsiniz

Ve aleykümselam Değerli kardeşim mahzunee,hamd olsun bizler iyiyiz,sizde iyisinizdir inşaallah.
Evet bizim bu site gerçekten hocalar sitesi ve bilgi seviyesi yüksek kardeşlerimizin paylaşım diyarı,
şimdi değerli kardeşim, bu soruya bizler asla kendi görüşümüz üzere açıklama yapamayız asla.
Kadın sesi tabiki kendi cinsinden olan yani kadına tabiki haram deyildir.
ancak erkekler hususunda iş değişir onun ile de alakalı ayeti celileye bakarız biz bazı ayeti celilelerden tam olarak mana çıkaramayabiliriz,bunun ile alakalı bir kaç ayeti celile meali verebiliriz.:
(Resulullahın eşlerinden ihtiyacınızı perde arkasından isteyin.) [Ahzab 53]
(Resulullahın eşleri, müminlerin anneleridir.) [Ahzab 6]

(Ey nebi hanımları, siz diğer kadınlar gibi değilsiniz. Allah'tan sakının, edalı, yumuşak konuşmayın, kalbi bozuk olan, ümide kapılır; hep ciddi konuşun.) [Ahzab 32]

bu ayeti celileden tam olarak bizler hüküm çıkaramayız ama takva olan bir hanım kardeşimiz derki,peyğamber s.a.v efendimizin mübarek hanımları tüm müslümanların valideleri olduğu halde onlarki perde arkasından konuşmalarını emr ediliyor, ve edalı yumşak kunuşmayı ALLAH cc tarafından men ediliyorsa o halde bende namahremim ile konuşmam gerektiğinde mutlaka cidi,vakur ve heybetli olmam gerekir diye düşünmesi daha uygun olmaz mı?

hadisi şeriflere ve diyer kaynaklara baktığımızda,
Namahreme bakmak günah olduğu gibi onunla konuşmak da günahtır. İki hadis-i şerif meali:
(Ey kadınlar, ancak mahreminizle konuşun, namahremle konuşmayın!) [Ramuz, İbni Said]
(Yabancı kadınla şehvetle konuşana, her kelimesi için, Cehennemde azap vardır.) [R. Nasıhin]

Kadınların yüksek sesle veya yumuşak konuşmaları ve seslerini namahreme duyurmaları caiz olmadığı için, ezan ve ikamet okumaları da caiz değildir. (Redd-ül Muhtar)

Genç kadın, yabancı erkeğe selam veremez ve aksıran erkeğe bir şey söylemez ve kendine söylenince de cevap vermez. (Hamevi Eşbah şerhi)

Kadınların seslerini erkeklere duyurması haramdır. Bazı âlimler, ihtiyaç zamanında, ihtiyaç kadar ve sert, ciddi konuşmaları caiz olup fazlası yine caiz olmaz buyurmuşlardır. (Tezkiye-i ehli beyt)

Çalgı ve kadın sesi, sima değil gınadır, haramdır. (Dürr-ül-mearif)

Allahü teâlâ, kadının namahremle yumuşak sesle konuşmasını men ediyor. (Mekt. Rabbani 3/41)

Kadınların, saçı, başı ve kolları açık sokağa çıkmaları ve yabancı erkeklerle lüzumsuz yere, konuşmaları, şarkı söyleyerek, hatta Kur'an, mevlit, ezan okuyarak seslerini erkeklere duyurmaları büyük günahtır. Ancak yabancı erkeklerle, alış veriş gibi, ihtiyaç olduğu zaman, fitneye sebep olmayacak şekilde, sert ve ciddi konuşmaları caizdir. (Tergibüssalat, Hadika,
bunca delillerden sonra bir bayanın spikerlik yapması hakkında kaynak olmadığından bunlar muvacehesinde yapıp yapmaması uygun olur mu bilemeyiz,ancak dini yayma islamı anlatma adına bir bayan hem cinslerine veya diyer kişilere vakur ve ciddi bir şekilde anlatım yapmaları cevazı çıkarmı bilemeyiz?
saygılarımla Fahrettin TIRINK...
 
Son düzenleme:

VuSLaT

Yönetim
Yönetici
ALLAH c.c razı olsun fahrettin hocam çok güzel aydınlattınız.....
Sizlerin müsadenizle acizane bende yorumlamak isterim.....

İslamiyet kişiyi fitne ve fesada sürükleyen
görüntü, davranış ve hallere karşı koruyucu tedbirler alır....
Çünkü İslamda insanın safiyet ve vakarının muhfazası ve bozulmaması esastır.,,,
Bu tedbir ve koruma hem erkek için, hem de kadın için eşit seviyede düşünülür....
Diğer yandan insana verilmiş olan özellik,,,,
kabiliyet ve farklılıklar bir başkasının vebal altına girmesine sebep olmamalı,
yanlış duygulara kapılmasına meydan vermemeli, nefsini azdırmamalıdır....
Yaratıcı tarafından kadına ihsan edilen sesi de bu çerçeve
içinde düşünmek gerekir....
Esas itibariyle başta insan olmak üzere hiçbir
varlığın sesi mutlak olarak haram ve günah sınıfına sokulmaz....
Çünkü yaratılışında bir haramlık mevcut değildir.... Bunun içindir ki,
hiçbir ayet ve hadis kadının sesini haram kılıcı bir hüküm bildirmez....
Başta Hanefi ve Şafi imamları olmak üzere mezhep sahibi
müçtehid imamlarımızın kanaatleri de bu merkezdedir....

Hatta bütün fıkıh kitaplarında şu hükmü görüyoruz,,,,Cumhura
göre kadının sesi avret değildir.... Yani bütün müçtehidlere
göre kadının sesi haram değildir....
Alimler ve diğer müçtehidler şöyle derler,,,,
Kadının sesi avret değildir.... Çünkü kadın alış veriş yapar,
mahkemede şahitlikte bulunur.... Bunun için sesini yükselterek
konuşmak zorunda kalır.....
Kadının sesinin avret olmadığının gerekçesi İslâmın ilk uygulamalı
devri olan Saadet Asrıdır.... Yani Peygamber Efendimizin ve
sahabilerin uygulayış biçimidir......

Peygamber Efendimizin sahabi hanımlarla konuşması,
onların sorularına cevap vermesi, şikayetlerini dinlemesi,
ihtiyaç ve taleplerini karşılamasıdır....
Özellikle ses normalin dışında bir tonda
çıkarsa birtakım mahzurları beraberinde getirmektedir
ve dini tabiriyle fitneye sebep olmaktadır.... Demek ki,
haram olan sesin kendisi değil de, kontrol dışı bir mahiyet taşımasıdır....
Yani cazibeli ve şüpheye düşürecek bir halde
edalı ve naz istiğna ile söylemeyin şeklinde izah
getirmektedir.....Yayılarak,
kırıtarak, , yılışık, olduğunda kalbi çürük
kötülüğe meyilli kimseler bir ümide kapılırlar....
Bundan dolayı da günaha girilmiş olur....ALLAH muhafaza....
 

fahrettin tırınk

Site İmamı
Amiiin ALLAH cc siz değerli mücahide kardeşimdende ebeden razı olsun inşaallah.
sizde çok güzel yorumladınız emeğinize sağlık.
yanlız mümkün mertebe ben nacızane hep kaynak göstererek hanımların sesinin na mahremleri karşısındaki caiz olup olmadığını,haram mı helal mi olduğunu kaynağın dışında farkında iseniz kendimden bir hüküm söylememeye azami dikkat ettim.muhafazanallah demiş olsa idimki şu durumda konuşması caizdir,veya günah deyildir büyük hata ve gaf yapmış olurdum...
 
Üst Alt