Kurân'ın terk edilmesi ve halifeliğin örtülmesi

Nur Hanım

Aktif Üyemiz

  • İBLİS’İN İNSANI "HAKİKATİNİ OLUŞTURAN RUH"TAN SAPTIRMASI{(İblis) dedi ki: "İzzetine(karşı konulmaz gücüne) yemin ederim ki, onların hepsini şaşırtıp (kendilerini beden kabul ettirerek, bedenin zevkleri peşinde koşturarak; hakikatlerini oluşturan ruhun konusundan)saptıracağım." "Ancak onlardan ihlâsa erdirilmiş (hakikatlerini yaşattığın) kulların müstesna."(Sâd/82-83)}
  • "İBLİS"{Hakikatinden uzak düşen-Âdem’e secde etmeyen-İkileme düşen-Vehmi tahrik eden kendini beden kabul etme fikri-Benliğini yücelten-Benliğinin yüceliğinden (enfüsünde gördüğüyle âfaktaki hakikatten perdelenerek) "Hakikat"i inkâr eden(kâfir)-(Bilincine dayanarak) benlik taslayan-Cinn (türünden)-(Göze göre görünmez) ışınsal bedenli varlık-Ateşten (Radyasyondan-yakan dalgalardan) halk edilen-İnsanların hepsini şaşırtıp (kendilerini beden kabul ettirerek, bedenin zevkleri peşinde koşturarak; hakikatlerini oluşturan ruhun konusundan) saptıran-Rabbinin hükmüne uymayan-Hakikat ilmi olmayan (Hakikat ilmi ve kader sistemi bilgisi olmayan)-Semâlar ve arzın yaratılmasına ve kendi yaratılmalarına şâhit tutulmayan tür-Allah'ın lâneti üzerinde olan-Hakikat bilgisini inkâr eden(karşısındakinin hakikatini göremeyen)-(İnsanların ölümle) bâ's olacakları zamana kadar kendisine mühlet tanınan-İhlâslandırılmış kullar müstesna, arzda (bedenli yaşamlarında) insanlara Sünnetullah'a göre perdelilik oluşturan fiilleri süsleyen ve onları toptan azdıran-Allah kulları üzerinde bir gücü, yaptırımı olmayan(Azgınlardan ona tâbi olanlar müstesna)-Bâtıl olan-Düşmanınız-Zâlimler için kötü bir dost}
  • KURÂN'I TERK ETMEK(Hakikatinin gereğini yaşamayı terk etmek-Bedensel zevklerine dönmek)
  • HALİFELİĞİNİ ÖRTMEK{Birimsel, bedensel zevkler ve kabuller uğruna, Esmâ mertebesinin farkındalığıyla yaşayan şuur sahibi varlık(Allah kulu) oluşunu örtmek-nankörlük etmek}
  • "HALİFE"{İnsâni Mânâ-"Âdem"- Âdem nesli("Adem evlâdı")-Esmâ mertebesinin farkındalığıyla yaşayan şuur sahibi varlık-Esmâ’nın programlanışı, Esmâ bileşiminin açığa çıkışıyla yoktan yaratılan-Yoktan var olmuş, Esmâ ile hayat bulmuş olan-Varlığını oluşturan "Allah İsimleri"nin işaret ettiği mânâlardan haber veren ("Allah İsimleri"nin özellikleri kendisinde açığa çıkan) -"İnsan-ı Kâmil"in ("Halifetullah"ın) minyatirüzesi-"Semâ"da("Evrende her boyutta"), o boyutun yapısal özelliklerine ve kapasitesine göre "halife" özelliğiyle donatılmış olarak yaratılan-"Abdullah" ismiyle tanınan, "Abdiyyet sırrı"na ermiş kişi- İlâhi vasıfları(Zâtî vasıfları) tanıyabilme yetisine istidadına ve kâbiliyetine sahip varlık-ÖZÜNDE Allah’ı bulma-Allah’ı tanıma-Allah’a ait olma-varlığının Allah’ın varlığıyla kaim varlık olduğunu hissedip yaşayabilme-Allah’ı zâtında bulup tanıyabilme özelliğine sahip olan varlık-Yerlerin ve göklerin kabullenmediği "Emânet"i("Halife"lik emânetini) kabullenen "İnsan"-"Fıtraten Halife" -"Halife" olarak yaratılan-"Halifelik" görevini haiz olan-İlâhi özellikler( "Esmâullah"-"İnsânî Mânâ") ile bezenmiş olan-"Hakikat"ini tanıma ve yaşama özelliğine sahip olan-Kendisindeki "Hilâfeti" sezen, hisseden, anlayan, idrâk eden ve bunun gereğini yaşayabilen-"Öz"ünde Allah'ı bilip bulduğu nisbette "Hilâfet" görevini yerine getiren-Yeryüzünde "Şuur"lu("Kalp sahibi") olarak yaşayan tür-"İnsan"-"Emanet"i yüklenen-"Beyân"ın tâlimiyle(Allah esmâsının zuhûruyla) yaratılan en şerefli varlık-"Hilâfet" göreviyle donatılmış(Halife olarak eşit özelliklere sahip olan) her erkek ve kadın}
  • ARZ’DA(Yeryüzünde) HALİFE->"İNSAN"!
"DÜNYA" VE "DÜNYAN"("Koza"N)

  • "DÜNYA"{En sefil-en aşağı-"Esfeli Sâfiliyn"(Madde boyutu-maddenin kayıtlılıkları ve kısıtlılıkları)}
  • ADI "DÜNYA" KONULMUŞ BİR YERDE YARATILAN "DÜNYAN!" {Fizik Dünya değil; “DünyaN!-Beş duyunla, şartlanmalarınla, değer yargıların ve onların oluşturduğu duygularla ördüğün ve bunların getirisine göre içinde yaşadığın, "kozan"-İnsanın ta doğduğu günlerden yanigenetiğinden gelen; ve de tüm yaşamınca biriken verilerle ince ince örülüp içinde hapis olunan; evrensel gerçeklerle ilişkinin kesildiği, insancığın "dünyası-(Tefekkürün-sorgulamanın-araştırmanın olmadığı) kozalı yaşam}
  • DIŞSALLIK (Buzağı Sevgisi)
  • Andolsun ki, daha önce Harun onlara şöyle dedi: "Ey halkım... Siz onunla sadece sınandınız... Muhakkak ki sizin Rabbiniz Rahman'dır... Öyle ise bana tâbi olun ve emrime itaat edin!" Dediler ki: "Musa bize geri dönene kadar, ona (buzağıya) tapınıp durmaya devam edeceğiz."(Tâhâ/90-91)
  • Muhakkak ki buzağıyı (tanrı) edinenlere, Rablerinden bir gazap ve dünya hayatında bir aşağılanma ulaşacaktır... Biz iftiracıları böyle cezalandırırız.(A'râf/152)
DÜNYA HAYATI VE DÜNYASAL DEĞERLER

  • “DÜNYA HAYATI”{Sadece bir oyun(kurallarına göre oynanan senaryo)-Bir eğlence-Bir süs-Kendini avutarak keyifle oyalanma-Aranızda bir büyüklenme-Mallarda ve evlatta çoğalma yarışı-Bedensel arzu ve zevkler hayatı-En sefil yaşam-Süflî madde boyutu}
  • DÜNYA UYKUSU(Kendini Dünyadan bir parça kabul etmek)
  • GEÇİCİ DÜNYASAL DEĞERLER->Dünya hayatı nesneleri{Dünyasal zevkler-Az bir para-Az bir değer-Zenginlik ve statü nesneleri-Süslü gösterilen değerlere karşı oluşturulan şehvetli bir düşkünlük-Kendini aldatma)->Kadınlar-çocuklar-kantar kantar altın ve gümüş-soylu atlar- sığırlar- ekinler}
  • ZİNCİRLER{Hakikat bilgisini inkâr edenler için hazırlanan silsileler-toplumsal şartlanmalar ve değer yargıları-Yüzlerini Allah'a döndürmelerini engelleyen tüm bağları}
  • BOYUN BAĞLARI{Ağlal-bedenselliğin bağları}
  • Muhakkak ki biz hakikat bilgisini inkâr edenler için silsileler (zincirler-toplumsal şartlanmalar ve değer yargıları), ağlal (boyun bağları-bedenselliğin bağları) ve saîr (alevli ateş-yanış) hazırladık.(İnsan/4)
  • “DÜNYALIK”{İnsanın yalnızca ölümötesi yaşama rahatça hazırlanmasını sağlayabileceği kadarıyla önemli olan şey}
  • BEDENSELLİK-HAYVANİYET YAŞAMI {Kendi hakikatlerindeki muhteşem ve muazzam özellikleri inkâr ederek yalnızca bedenin, bağırsaklardaki nöronların (2.beynin) dürtüleriyle yaşamaları, onları"hayvaniyet-bedensellik yaşamı" derekesine indirmektedir.}
  • BEDENSELLİK YAŞAMININ SÜSLENMESİNİN NEDENİ
  • En güzel davranışı kimin ortaya koyacağı açığa çıksın diye, arzda bulunan her şeyi (veya bedensellik yaşamını) kendisine süsledik! Muhakkak ki biz arzda (bedende) bulunan her şeyi çorak bir toprak hâline getireceğiz!(Kehf/7-8)
  • GEÇİCİ DÜNYA ZEVKLERİNDEN DAHA HAYIRLI OLAN (VARILACAK EN GÜZEL HEDEF)
  • İnsanlara süslü gösterilerek, kadınlara, çocuklara, kantar kantar altına ve gümüşe, soylu atlara, sığırlara, ekinlere şehvetli bir düşkünlük oluşturulmuştur. Oysa bunlar geçici dünya zevkleridir. Allah ise... Varılacak en güzel hedef O'nun indîndedir. De ki: "Size bunlardan daha hayırlısını haber vereyim mi? Allah indînde korunanlar için altlarında ırmaklar akan cennetler vardır ki, orada sonsuza dek kalıcıdırlar. Hem de orada tertemiz eşler (bilincin eşi kusursuz beden olarak da anlaşılabilir) ve Allah'ın kendilerinden razı olması vardır. Allah kullarının hakikatinde olarak Basıyr’dir."(Âl-û İmran/14-15)
  • Dünya hayatının nimetleri, gelecek yaşamdakilere göre, hiç mesabesindedir!
  • BEDENSELLİK ÖTESİ BİR VARLIK OLDUĞUNUN FARKINDALIĞINI YAŞAYANLAR->İMANEDEN BİLİNÇLER(Allah indinde korunanlar-Allah'ın kendilerinden razı olduğu kullar-Sabredenler-Sâdıklar-Kanitler (kulluğunun idrakıyla boyun eğmişler)-(Muhtaçlara) bağışlayanlar-Seher vakti eksikliklerinden dolayı istiğfar edenler)
  • (Onlar) sabredenlerdir, sadıklardır, kanitlerdir (kulluğunun idrakıyla boyun eğmişlerdir),(muhtaçlara) bağışlayanlardır, seher vakti eksikliklerinden dolayı istiğfar edenlerdir.(Âl-û İmran/17)
  • RASÛL-ÜMMİ NEBİ, KENDİSİNE TÂBİ OLANLARIN ÜZERİNDEKİ ZİNCİRLERİ ÇÖZER
  • Rasûl'e, Ümmî (asıl fıtratı bozulmamış-yaratıldığı saflık üzere) Nebi'ye tâbi olurlar... Onlara, Allah'a göre olumlu olanları emreder ve olumsuz fiilleri yasaklar; onlara temiz şeyleri helal kılar; pis, çirkin şeyleri haram eder; onlardan sırtlarındaki ağır yükü (benliklerinin getirilerini)kaldırır ve üzerlerindeki zincirleri (yüzlerini Allah'a döndürmelerini engelleyen tüm bağlarını)çözer... İşte O'na iman eden, O'na saygı gösteren (destekleyen), O'na yardım eden ve O'nunla birlikte inzâl olunan Nur'a (Kur'ân) tâbi olanlar var ya, işte onlardır kurtuluşa erenlerin ta kendileri!(A’râf/157)
  • ALLAH İNDİNDE KORUNANLARIN(İman edenlerin) DUALARI
  • "Rabbimiz, biz kesinlikle iman ettik. Artık bizim suçlarımızı bağışla ve bizi yanmaktan koru!"(Âl-û İmran/16)
  • BEDENSELLİĞE DÖNÜK YAŞAYANLAR->İMAN ETMEYEN BİLİNÇLER!{Yalnızca bedenselliklerine dönük olarak yaşadıkları için, Kur'ân-ı Kerîm'de "onlar hayvan gibidirler belki daha aşağı" diye tarif edilmektedirler. Yani, sadece bedenlerindeki hayvani özellikleriyle yaşamakta olmaları yüzünden! Kendi hakikatlerindeki muhteşem ve muazzam özellikleri inkâr ederek yalnızca bedenin, bağırsaklardaki nöronların (2.beynin) dürtüleriyle yaşamaları, onları "hayvaniyet-bedensellik yaşamı" derekesine indirmektedir.}
  • DÜNYA HAYATINA RAZI OLUP ONUNLA TATMİN OLANLAR(Kendilerinden açığa çıkanın getirisi olarak ateşte yaşayacaklar)
  • DÜNYA ZEVKİYLE UYUŞMUŞ VİCDANLAR{Kendi muhasebesini ilmine göre yapamayacak ölçüde dünya zevkiyle uyuşmuş vicdanlar, ancak “ölüm” ile ayılacaklardır ki; o zamanda iş işten geçmiş olacaktır.}
  • KENDİNİ YALNIZCA BEDEN ZANNETMEYLE DÜŞÜLEN TUZAK
  • (Kendini yalnızca beden zannetmesiyle düştüğü) tuzağı, öfkelendiği şeyi (Rabbinin kulu olması gerçeğini) ortadan kaldırıyor mu?(Hac/15)
  • ONLAR HAYVAN GİBİDİRLER, BELKİ DAHA AŞAĞI!{Beden boyutundaki kendini beden sanan varlığın "insan" olarak isimlenişi ise, derûnundaki "şuur"u itibarıyladır. Buna "iman" etmeyen bilinçler ise, yalnızca bedenselliklerine dönük olarak yaşadıkları için, Kur'ân-ı Kerîm'de "onlar hayvan gibidirler belki daha aşağı" diye tarif edilmektedirler. Yani, sadece bedenlerindeki hayvani özellikleriyle yaşamakta olmaları yüzünden!}
  • Dünya zevkiyle uyuşmuş vicdanlar, ancak “ölüm” ile ayılacaklardır ki; o zamanda iş işten geçmiş olacaktır.
  • BEDENSEL ZEVKLERE DÖNMEK->{Rasûl (hakikatini OKUyan) dedi ki: "Yâ Rab! Muhakkak ki halkım şu Kurân'ı (hakikatinin gereğini yaşamayı) terk etti (bedensel zevklerine döndü)!"(Furkan/30)}
  • ŞUURUN YASAK AĞACA YANAŞMASI{Şuurun bedensellik yaşamının gerekleri ile kayıtlanması}
  • YASAK AĞACA DOKUNMAK{Bedenselliğinin gereğini yaşamak}
  • YERİN DİBİ(Bedenselliğin en beteri)
  • İNSANIN BEDENSELLİK GAYYASINA(Emmâre batağına) DÜŞMESİ{Hakikatinin sınırsızlığınıyaşamak uğruna Adem ismiyle sembolize edilen "mülhime nefs bilinci"ndeki insanın beden şartlarıyla kayıtlı sınırlı varlık hâline dönüşmesi}
  • DÜNYA HAYATININ MİSÂLİ{Onlara dünya hayatının MİSALİNİ ver... (Dünya hayatı) semâdan indirdiğimiz bir su gibidir ki, onunla arzın nebatı birbirine karıştı... Derken (o bitki) rüzgârın savurduğu çöp kırıntısı hâline geldi... Allah her şeye Muktedir'dir. Zenginlik-mal ve oğullar dünya hayatının süsüdür (fânidir-yok olucudur, geçicidir)! Bâkî kalacak olan imanın gereği yapılanlar ise; Rabbinin indînde mükâfat olarak da hayırlıdır, beklenti olarak da hayırlıdır. Dağları yürüttüğümüz gün (organları işlevsiz bıraktığımızda), arzı çırılçıplak görürsün! Onların hepsini bir araya toplamışızdır; öyle ki hiçbiri ihmal edilmez!(Kehf/45-47)}
  • DÜNYAYI İSTEYENE, İSTEDİĞİ VERİLİR…SONRA ONUN İÇİN CEHENNEM MEKÂN KILINIR (Aşağılanmış ve uzaklaştırılmış olarak ona yerleşir)
  • O DÜNYA HAYATININ GEÇİCİ ZEVKLERİNDEN YARARLANIRSINIZ; SONRA DÖNÜŞÜNÜZ BİZEDİR!(İşte o zaman) yapmış olduklarınızı (hakikatini) bildiririz)
  • NASIL OLUYOR DA DÜNYANIZ İLE BÜYÜLENİYORSUNUZ?{De ki: "Her şeyin melekûtu(derûnu-içselliği), (ilim-kudret) elinde olan, (varlığıyla bizâtihi her şeyi) himaye edip koruyan, fakat kendisi korunmayan kimdir? Varsa ilminiz konuşun!" "Allah içindir", diyecekler! De ki: "Nasıl oluyor da (dünya ile) büyüleniyorsunuz?" –(Mü’minun/88-89)}
  • İNSANLAR "O”NUN RAHMETİYLE SEVİNİP FERAHLASINLAR (Boş ve geçici zevklerle değil)!..
  • "DÜNYA"DA MI YAŞIYORSUN, "DÜNYAN" DA MI?
 
Üst Alt