Sünnet Namazlar'ının Ve Tesbihatın Delili

fahrettin tırınk

Site İmamı
Kıymetli kardeşlerim,son zamanlarda, sünnetleri kılmamak için,veya islamı parçalamak .

Zihinlerde karışıklık çıkarma adını,sözüm ona din adamı geçinen sahtekarlar sünnet kılınır mı islamda böyle bir şey yok,veya biz peyğamber miyizki sünnet kılalım,diye çok tehlikeli islam dışı tehlikeli bir yola girmektedirler.

kişi hak olan 4,mezhep ten birine mensup olmadan islamı aslına uygun olarak yaşaması mümkün deyildir.
Çünki,hak olan 4 mezhebin imamları verdiği hükümlerin tamamı asla kendi görüşleri olmayıp,sadece kur’anı kerim veya hadisi şeriflerden ve payğamber s.a.v efendimizin uygulamalarını kaynak olarak almışlardır.
Bir mezhebin diyer mezhepten farklı görüş beyan etmesi ise,peyğamber efendimizin uygulamalarının bazı teferruati konularda farklı uygulamalrını baz almışlardır.

Bu farklılıklar asla farzlarda söz konusu deyidir zaten.
Sünnet namazlar ile alakalı hadisi şerifleri görüp okuyan bir müslüman asla tereddüte düşemez.
Günde beş vakit kıldığımız namazlarda ikame ettimiz sünnetlerin delillerini hadisi şerifler ile arz etmeye çalışacaığım.
Hz Aişe (r.a.)'de şöyle buyurmuştur: "Peygamber (a.s.) sabah namazının iki rekâtı kadar çok hiç bir nafile namaza devam etmemiştir. (Buharî ile Müslim rivayet etmişlerdir.)

(Her gün öğlenin farzından önce 4,öğle ve akşam ve yatsının farzından sonra 2, sabahın farzından önce 2 rekat olmak üzere 12 rekat nafile sünnet] [kılan Cennete girer) [Ebu Davud]

(Öğlenin farzından önceki 4 rekat [sünnet] hariç, gündüz kılınan [sünnet] namazların hiç biri, gece kılınan [sünnete] denk olamaz Gece namazlarının, gündüz namazlarına olan üstünlüğü, cemaatle kılınan namazın yalnız kılınan namaza üstünlüğü gibidir ) [Taberani]

Öğle namazının sünnetlerinin fazileti bu kadar mühimdir. İmam-ı Gazali hazretleri, (Öğlenin son sünneti ilk sünnetinden daha kuvvetlidir) buyuruyor. Redd-ül muhtar’daki hadis-i şerifte ise, (Öğlenin farzından önceki [sünneti] terk eden, şefaatime kavuşamaz) buyuruluyor O halde, mühim bir özür olmadan sünnetleri terk etmemelidir
(İkindinin sünnetini kılanın vücudu Cehenneme haramdır ) [Taberani]

(İkindinin farzından önce dört rekat kılana Allah rahmet etsin!) [Tirmizi]
Hz Aişe (r a )'den rivayet edilen şu hadis-i şerifte ise: "Hz Peygamber (a.s)yatsıdan önce dört rekât namaz kılar sonra yatsı namazını müteakip kalkar dört rekât daha namaz kılar sonra yatardı ( Meraki'l-Felah 64 )

Değerli kardeşim bu hadisi şeriflerde de görüldüğü üzere peyğamber s.a.v efendimiz sünnet namazları kıldığına dair delillerimiz.

Ancak Nâfilelerin, yâni namazın sünnetlerinin evde kılınmasını teşvik mâhiyetinde hadis-İ şerifler mevcuttur “Evlerinizi mezara çevirmeyiniz,” buyuran Peygamberimiz bir başka hadislerinde, “Farz namaz müstesna, kişinin en hayırlı namazı evinde kıldığı namazdır”( Müslim,Salâtü’l-Müsâfirîn: 212-213.) buyurarak nâfilelerin evde kılınmasının daha faziletli olduğunu beyan buyurmuşlardır.

Sünneti evde kıldıktan sonra câmiye gidip farzı cemaatle kılma âdeti bazı bölgelerimizde tatbik edilse de, bu herkes için her zaman mümkün olamadığından umumiyetle sünnet de, farz da câmide kılınmaktadır. Sünnetler evde kılındığı takdirde Peygamberimizin âdeti olan bir müstehap yerine getirilmiş olur ve sevabı da elde edilir. Fakat, her ikisi de câmide kılındığı zaman bir mahzur teşkil etmez.

Bu meselede hadisi şerifte olduğu üzere izah edildikten sonra, Namazda çektiğimiz tesbihlere gelince mesele: İcma ile de sabit olmuş müekked bir sünnettir. Tesbihleri parmakla saymak ve tesbih kullanmak caizdir. Resulullah efendimiz bir kadının tesbihleri çekirdeklerle saydığını görmüş. fakat yasaklamamıştır.

Bu da tesbihleri, taşla, çekirdekle ve tesbihle çekmenin caiz olduğunu göstermektedir. (Redd-ül Muhtar)

Peyğamber s.a.v efendimiz Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

(Her namazdan sonra 33 Sübhanallah, 33 Elhamdülillah, 33 Allahü ekber sonra, “Lâ ilâhe illallahü vahdehü lâ şerike leh lehül-mülkü ve lehül-hamdü ve hüve alâ külli şey’in kadir” diyenin deniz köpüğü kadar günahı olsa da affedilir.) [Müslim]

(Parmak uçları ile sayarak tesbihe ve tehlile devam edin. Kıyamette her âzadan sual edilir ve parmaklar için “tesbihte kullandı” derler Gafil olan rahmetten uzak kalır.) [Hakim]

(Tekbiri, tahmidi, tesbihi ve tehlili sebebiyle Müslüman olarak yaşlanandan iyisi yoktur.) [İ. Ahmed]

Fakirler, (Ya Resulallah; zenginler derece ve nimet bakımından bizi geçtiler. Biz namaz kılıyoruz, onlar da kılıyorlar; biz oruç tutuyoruz onlar da tutuyorlar; fakat onlar zekat, sadaka veriyor, köle azat ediyor, biz edemiyoruz) dedikleri zaman,

Peygamber efendimiz buyurdu ki:

(Sizden üstün olanlara yetişebileceğiniz, sizden aşağı olanları geçebileceğiniz ve sizin yaptığınız gibi yapanlar hariç, sizden başka kimsenin üstün olamayacağı bir şey öğreteyim. Her namazın sonunda 33 defa Sübhanallah, 33 defa Elhamdülillah, 33 defa Allahü ekber, bir kere de “Lâ ilâhe illallahü vahdehü lâ şerike leh lehül mülkü ve lehül hamdü ve hüve alâ külli şey’in kadir” söyleyin!)

Fakirler, (Zenginler de bizim gibi tesbih çekip, yine bizi geçiyorlar) dediklerinde, Resulullah efendimiz buyurdu ki:
(Bu, Allahü teâlânın fazlıdır, dilediği kimselere verir.) [Ebu Davud]

Değerli kardeşlerim, hadisi şerifler ile izah etmeye çalıştığım bu konular ile alakalı kafanıza takılan bir şey olursan yine sorun lütfen.

ALLAH cc cümlemizi kur’anı kerimi ve sünneti rasülü hakkı ile yaşamaya ve yaşatmaya gayret eden halis mütteki mü’minlerden eylesin inşallah…
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Üst Alt