MURATS44
Özel Üye
FİHRİST
MUKADDEME
LEM'ALAR
Tevhîde dâir olup Risâle-i Nur'daki Yirmi İkinci Sözün esâsı ve bir cihette Arapçasıdır. On Dört Lem'a ile Tevhîdin en ince hakîkatlerini, en mufassal bir sûrette
hakîkatine mazhar edecek bir silsile-i delâil ve şehâdeti ibraz eden çok kıymettar ve hava, su, ekmek gibi herkesin muhtaç olduğu bir risâledir.
Nurun Mesnevî'sinin başında derc edilen Lâsiyyemâlar, Lem'alar, Reşhâlar isimlerindeki üç risâle, âhirdeki risâleler gibi müteferrik meselelerden bâhis değildir; aynı mevzu üzerinde gidiyorlar.
REŞHALAR
Bu Reşhâlar Risâlesi, îmânın en mühim üç erkânından nübüvvetin hakîkatini ve Nübüvvet-i Ahmediyeyi (a.s.m.) gâyet katî ve parlak bürhanlarla ispat ediyor. Şems nasıl ziyâ vermemesi mümkün değildir. Aynen öyle de, Ulûhiyet de risâletsiz mümkün olmadığını ispat ediyor. Ve nübüvvetin hakikatini güneş gibi gösteriyor. Kâinatı mücessem bir Kur'ân-ı Kebîr olarak temsil edip, Muhammed-i Arabî Aleyhissalâtü Vesselâm onun Ayetü'l- Kübrâsı olduğunu, gözünde perde ve kalbinde pas olmayanlara irâe ediyor.
Bu hârika risâle On Bir Reşhâdır. On Birinci Reşhâda yirmi bir mu'cizât-ı Ahmediyeye (a.s.m.) işaret eden bir salâvât-ı şerîfeyi o Nebî-i Zîşan Aleyhissalâtü Vesselâm Efendimize getiriyor.
On Birinci Reşhâdan sonra, uzun bir "İ'lem"de Nübüvvet-i Ahmediyeye (a.s.m.), başka bir tarzda, görülmemiş delilleri gösteriyor.
Bu risâlenin Türkçesi Risâle-i Nur'daki On Dokuzuncu Sözdedir.
Mesnevi'nin başındaki bu üçrisale Eski Said'in eserlerinden olmayıp, Üstadımızın tabiriyle, Yeni Saidin eserleridir. Üstâdımızın eski eserlerinden, Risâle-i Nur'a girenler olduğu gibi, Risâle-i Nur'u telifi zamanında yazdığı Arapça eserleri de, bu sûretle Mesnevî-i Arabiyeye idhâl olunmuştur.
MUKADDEME
LEM'ALAR
Tevhîde dâir olup Risâle-i Nur'daki Yirmi İkinci Sözün esâsı ve bir cihette Arapçasıdır. On Dört Lem'a ile Tevhîdin en ince hakîkatlerini, en mufassal bir sûrette
Nurun Mesnevî'sinin başında derc edilen Lâsiyyemâlar, Lem'alar, Reşhâlar isimlerindeki üç risâle, âhirdeki risâleler gibi müteferrik meselelerden bâhis değildir; aynı mevzu üzerinde gidiyorlar.
REŞHALAR
Bu Reşhâlar Risâlesi, îmânın en mühim üç erkânından nübüvvetin hakîkatini ve Nübüvvet-i Ahmediyeyi (a.s.m.) gâyet katî ve parlak bürhanlarla ispat ediyor. Şems nasıl ziyâ vermemesi mümkün değildir. Aynen öyle de, Ulûhiyet de risâletsiz mümkün olmadığını ispat ediyor. Ve nübüvvetin hakikatini güneş gibi gösteriyor. Kâinatı mücessem bir Kur'ân-ı Kebîr olarak temsil edip, Muhammed-i Arabî Aleyhissalâtü Vesselâm onun Ayetü'l- Kübrâsı olduğunu, gözünde perde ve kalbinde pas olmayanlara irâe ediyor.
Bu hârika risâle On Bir Reşhâdır. On Birinci Reşhâda yirmi bir mu'cizât-ı Ahmediyeye (a.s.m.) işaret eden bir salâvât-ı şerîfeyi o Nebî-i Zîşan Aleyhissalâtü Vesselâm Efendimize getiriyor.
On Birinci Reşhâdan sonra, uzun bir "İ'lem"de Nübüvvet-i Ahmediyeye (a.s.m.), başka bir tarzda, görülmemiş delilleri gösteriyor.
Bu risâlenin Türkçesi Risâle-i Nur'daki On Dokuzuncu Sözdedir.
Mesnevi'nin başındaki bu üçrisale Eski Said'in eserlerinden olmayıp, Üstadımızın tabiriyle, Yeni Saidin eserleridir. Üstâdımızın eski eserlerinden, Risâle-i Nur'a girenler olduğu gibi, Risâle-i Nur'u telifi zamanında yazdığı Arapça eserleri de, bu sûretle Mesnevî-i Arabiyeye idhâl olunmuştur.
Herşeyde Onun birliğine delil olan bir alâmet vardır. (İbnü'l-Mu'tez isimli Arap şâirine âit bir mısrâ.)