nefsimutmainne
Aktif Üyemiz
[FONT=Tahoma <!-- content table --> <!-- open content container --> <div align=]İnsanın kendi canına kıyması, şu veya bu sebepten dolayı intihar etmesi ne aklen, ne dinen hiçbir şekilde meşru karşılanmaz, caiz görülmez. Çünkü, böyle bir teşebbüste bulunan kişi, herşeyden önce Allah tarafından kendisine emanet edilen hayat nimetine tecavüz etmiş, büyük bir vebal altına girmiş olur. Ayrıca böyle bir insan Müslümanların gözünde iyi olarak anılmaz, hakkında iyi düşünülmez. Büyük bir günaha girdiği için âhirette de Cehennem azabını hak eder.(Müslim, İman: 175.)
[FONT=Tahoma <!-- content table --> <!-- open content container --> <div align=]
[FONT=Tahoma <!-- content table --> <!-- open content container --> <div align=] Peygamber Efendimiz (a.s.m.) pekçok hadis-i şeriflerinde kendi canına kıyan kimselerin büyük bir günaha girdiklerini, Cehennem azabına uğrayacaklarını bildirmiştir. Zaten toplumda gördüğümüz kadarıyla bu çeşit bir duruma düşen kimse, genellikle dini ve mânevi yönden zayıf olanlardır.
[FONT=Tahoma <!-- content table --> <!-- open content container --> <div align=]
[FONT=Tahoma <!-- content table --> <!-- open content container --> <div align=] İntihar etmek her ne kadar büyük bir günah ise de; intihar eden küfre girmez, kâfir olmaz. Çünkü, ancak iman esaslarından birisini inkâr etmiş olması kişiyi imansız eder. Bunun için, diğer Müslümanlar gibi cenaze namazı kılınır. Başta İmam-ı Âzam ve İmam-ı Muhammed olmak üzere İslâm âlimlerinin ekserisinin görüşü bu şekildedir. İster kazâen, yani elinde olmadan olsun, isterse kasdi olarak olsun cenaze namazı kılınır.
[FONT=Tahoma <!-- content table --> <!-- open content container --> <div align=]
[FONT=Tahoma <!-- content table --> <!-- open content container --> <div align=] Ancak İmam Ebû Yusuf, “Hata veya şiddetli bir ağrıdan kurtulmak maksadıyla olmadıkça kendi canına kıyan kimsenin üzerine cenaze namazı kılınmaz” demektedir. Fakat, cumhur-u ulemânın görüşü, intihar eden kimsenin namazının kılınacağı şeklindedir. (el-Feteva’l-Hindiyye, 1:163.) (Mehmed Paksu Aileye Özel Fetvalar)
[FONT=Tahoma <!-- content table --> <!-- open content container --> <div align=]
[FONT=Tahoma <!-- content table --> <!-- open content container --> <div align=] İmam Yusuf'un fetvasına dayanaraktan depresyona giren hastaların intihar girişimleri konusunda hastalıkları hafifletici sebeb olarak görülebilirler. Akli dengesinin o anda yerinde olup olmadığını biz kesin olarak bilemeyiz. Bunu ancak Allah bilir. Dinimizde akli dengesi yerinde olmayan kimselerin işledikleri günahlardan dolayı mesul olmayacakları bildirilmiştir. Mesuliyet için akıl sahibi olmak şartı vardır. Ancak depresyona girmesine sebeb olan caiz olmayan bir durum ise mesul olur. Bu durum sarhoşun adam öldürmesi gibidir. Fakat bir günah sebebiyle depresyona girmemiş ise maruz sayılabilir.
[FONT=Tahoma <!-- content table --> <!-- open content container --> <div align=]
[FONT=Tahoma <!-- content table --> <!-- open content container --> <div align=] Burada asıl olan akli muhakemesini kaybedip kaybetmediğidir. Akli muhakemesi yerinde olan kimseler intihar ederse büyük günah işlemiş olur.
[FONT=Tahoma <!-- content table --> <!-- open content container --> <div align=]
[FONT=Tahoma <!-- content table --> <!-- open content container --> <div align=] Peygamber Efendimiz (a.s.m.) pekçok hadis-i şeriflerinde kendi canına kıyan kimselerin büyük bir günaha girdiklerini, Cehennem azabına uğrayacaklarını bildirmiştir. Zaten toplumda gördüğümüz kadarıyla bu çeşit bir duruma düşen kimse, genellikle dini ve mânevi yönden zayıf olanlardır.
[FONT=Tahoma <!-- content table --> <!-- open content container --> <div align=]
[FONT=Tahoma <!-- content table --> <!-- open content container --> <div align=] İntihar etmek her ne kadar büyük bir günah ise de; intihar eden küfre girmez, kâfir olmaz. Çünkü, ancak iman esaslarından birisini inkâr etmiş olması kişiyi imansız eder. Bunun için, diğer Müslümanlar gibi cenaze namazı kılınır. Başta İmam-ı Âzam ve İmam-ı Muhammed olmak üzere İslâm âlimlerinin ekserisinin görüşü bu şekildedir. İster kazâen, yani elinde olmadan olsun, isterse kasdi olarak olsun cenaze namazı kılınır.
[FONT=Tahoma <!-- content table --> <!-- open content container --> <div align=]
[FONT=Tahoma <!-- content table --> <!-- open content container --> <div align=] Ancak İmam Ebû Yusuf, “Hata veya şiddetli bir ağrıdan kurtulmak maksadıyla olmadıkça kendi canına kıyan kimsenin üzerine cenaze namazı kılınmaz” demektedir. Fakat, cumhur-u ulemânın görüşü, intihar eden kimsenin namazının kılınacağı şeklindedir. (el-Feteva’l-Hindiyye, 1:163.) (Mehmed Paksu Aileye Özel Fetvalar)
[FONT=Tahoma <!-- content table --> <!-- open content container --> <div align=]
[FONT=Tahoma <!-- content table --> <!-- open content container --> <div align=] İmam Yusuf'un fetvasına dayanaraktan depresyona giren hastaların intihar girişimleri konusunda hastalıkları hafifletici sebeb olarak görülebilirler. Akli dengesinin o anda yerinde olup olmadığını biz kesin olarak bilemeyiz. Bunu ancak Allah bilir. Dinimizde akli dengesi yerinde olmayan kimselerin işledikleri günahlardan dolayı mesul olmayacakları bildirilmiştir. Mesuliyet için akıl sahibi olmak şartı vardır. Ancak depresyona girmesine sebeb olan caiz olmayan bir durum ise mesul olur. Bu durum sarhoşun adam öldürmesi gibidir. Fakat bir günah sebebiyle depresyona girmemiş ise maruz sayılabilir.
[FONT=Tahoma <!-- content table --> <!-- open content container --> <div align=]
[FONT=Tahoma <!-- content table --> <!-- open content container --> <div align=] Burada asıl olan akli muhakemesini kaybedip kaybetmediğidir. Akli muhakemesi yerinde olan kimseler intihar ederse büyük günah işlemiş olur.